V uliciach sa stretávame s rôznymi formátmi reklamných nosičov. Jedným z najviac využívaných popri cestách, ale aj v blízkosti peších zón, je BILLBOARD.
Štandardný formát billboardu je 5,1 x 2,4m. Billboardovú kampaň je možné zacieliť na konkrétne lokality.
Odporúčame použiť na billboard jeden veľký obrázok. Ak vyberáte presné miesto billboardu, všímajte si aj farbu prostredia v ktorom je billboard vsadený. Aj v tomto prípade je dôležitý kontrast. Farby vyvolávajú emócie. Vysoko kontrastné farby zvyšujú zapamätateľnosť reklamy až o 38%.
Určite sa vám nepáči billboard popísaný kopou textu. Ak máte na jeho prečítanie z idúceho automobilu len 5-7 sekúnd, musíte dostať jasné posolstvo.
To docielite použitím krátkeho výstižného textu s dostatočne veľkým písmom.
Nezabúdajte taktiež na správne medzery medzi písmenami. Billboardy sú ideálne pre slogan.
Vyvarujte sa textu, ktorý má viac ako 7 slov.
Vhodné je používať hrubší font, vyhýbať sa tenkému rezu písmu, pretože písané a ozdobné fonty nemusia byť dobre čitateľné z väčšej vzdialenosti. Naši grafici už vedia ako pracovať s veľkosťou písma a akú hrúbku písma používať.
Aby text na billboarde bol dobre čitateľný, treba ho aj vhodne použiť na podklad. To znamená, ak použijete biely text na svetlom pozadí. Čitateľnosť a teda jeho kontrast sa stráca. Až 80% kupujúcich považuje farbu produktu za hlavný dôvod pre jeho kúpu.
Najčastejšie sa uvádza kontakt na WEB stránku, kde viete vložiť aj viac informácií o ponuke. Okrem WEBu môžete použiť aj telefónne číslo.
Ukážky grafických návrhov si viete pozrieť v našich REFERENCIÁCH